logo
Amsterdamseweg 73 | 1182 GP | Amstelveen T: 020-6478559 | E: contact@ah-linden.nl

Albert Heijn en bol.com in pilot Google Assistent

Geplaatst op 2 August 2018 om 13:20 door

3869 keer gelezen

Op 26 juli lanceerde Google de Nederlandstalige Google Assistent. Albert Heijn en bol.com, beide dochterondernemingen van Ahold Delhaize, zijn vanaf nu bereikbaar via de Google Assistent. Of je nu op zoek bent naar een mooi cadeau of een lekker recept, bol.com en Albert Heijn adviseren en inspireren via de Google Assistent.

Stemgestuurd online winkelen
Door de Google Assistent te openen en 'praat met bol.com' te zeggen, kan bol.com je helpen om een cadeautje te vinden. Ook is de bol.com dagaanbieding hier te horen. De pilot met de Google Assistant is voor bol.com een eerste stap in de ontwikkeling van stemgestuurd online winkelen. Bol.com blijft zich continu ontwikkelen binnen deze innovatie. Klanten kunnen hier meer informatie vinden over Google assistent bij bol.com.

Appie, wat eten we vanavond
Bij Albert Heijn draait het al 130 jaar om de vraag: hoe maken we boodschappen doen en koken makkelijker. De Google Assistent vertelt je binnen een paar seconden wat in de bonus is, welke gerechten je kunt maken met kip en aubergine en voegt een pak melk zo toe aan je boodschappenlijstje in de Appie app. De toepassing van de Google Assistent sluit naadloos aan bij de toekomstverkenning ‘Appie Tomorrow’ – een boek over de toekomst van de foodretail. Andere recente voorbeelden van innovaties om het boodschappen doen en koken een stuk makkelijker te maken zijn het persoonlijke boodschappenlijstje, tap to go en de supersnelle bezorgservice Rappie.

De Google assistent wordt in Nederland gefaseerd beschikbaar gemaakt.

Reageren